Linki Sponsorowane

Linki sponsorowane to forma płatnej reklamy w wyszukiwarkach internetowych. Najpopularniejszym sposobem na linki sponsorowane jest system Google AdWords, czyli promocja w takiej wyszukiwarce. Google posiada ponad 97% polskiego rynku wyszukiwarek (sprawdź to: www.ranking.pl), ponieważ korzystają z niej również: Onet.pl, Interia.pl oraz Gazeta.pl. Idąc tym tropem, działania marketingowe należy skupić właśnie wokół wyszukiwarki Google.

Linki sponsorowane – co to właściwie jest?

Linki sponsorowane to płatne boksy reklamowe składające się z 3 linijek tekstu reklamowego oraz adresu internetowego do reklamowanej strony www. Wyświetlają się one po prawej stronie wyników wyszukiwania. W bardziej konkurencyjnych branżach reklama AdWords wyświetla się także nad wynikami wyszukiwania, zwanymi wynikami organicznymi (naturalnymi). Na poniższym obrazku linki sponsorowane zostały oznaczone czerwoną ramką.

Linki sponsorowane
przewiń do góry

Linki sponsorowane – dlaczego warto?

Oto podstawowe zalety reklamy AdWords:

  1. Natychmiastowe efekty – pierwsze rezultaty kampanii widocznie są zazwyczaj w ciągu 24h od włączenia reklamy. Pamiętajmy, iż sprawne uruchomienie linków sponsorowanych uzależnione jest od wielkości przedsięwzięcia oraz pomyślnego zaksięgowania wpłaty na koncie wyszukiwarki.
  2. Opłata tylko za kliknięcia – określona kwota pobierana jest dopiero w momencie kiedy osoba zainteresowana danym produktem/ usługą kliknie w link do Twojej strony. Działa to na podobnej zasadzie jak telefon na kartę (pre-paid). Po wykonaniu połączenia z naszej karty pobierana jest opłata. Identycznie działa mechanizm płatności
    w linkach sponsorowanych Google AdWords. Z Twojej wpłaty pobierana jest jednostkowa kwota za każde kliknięcie
    w reklamę, czyli za wejście potencjalnego klienta na Twoją stronę www.
  3. Maksymalna kontrola – kampanię linków sponsorowanych można wstrzymać i wznowić w dowolnym momencie. Załóżmy, że prowadzisz hotel i na weekend majowy masz już pełne obłożenie. W takiej sytuacji zawieszasz wyświetlanie reklam dotyczących weekendu majowego. Z Twojego konta nie są pobierane żadne opłaty, bo linki nie pojawiają się na stronie wyników wyszukiwań.. Czyż nie jest to korzystne rozwiązanie? Dodatkowo niewykorzystany budżet przechodzi na kolejny okres abonamentowy.

przewiń do góry

Linki sponsorowane – ile to kosztuje?

Koszt kampanii linków sponsorowanych zależy od kilku czynników:

  • branży – a konkretnie jej konkurencyjność,
  • słowa kluczowe na jakie mają pojawiać się reklamy,
  • zasięg kampanii.

W zależności od popularności branży oraz jej konkurencyjności koszt za jedno kliknięcie może wynosić kilka groszy lub kilka, a nawet kilkanaście złotych.

Wydatek na kampanię linków sponsorowanych należy podzielić na dwie części. Pierwsza część (większa), wpłacana jest na konto wyszukiwarki i stanowi budżet reklamowy, z którego pobierana jest kwota w momencie kliknięcia w reklamę przez potencjalnego klienta. Druga część (mniejsza), to kwota jaką pobiera firma zajmująca się prowadzaniem kampanii linków sponsorowanych. Z reguły jest to określony procent od wartości przeznaczonej na kliknięcia. W zależności od wielkości budżetu reklamowego firma pobiera 5% – 20% za prowadzanie kampanii.

Przykładowa kalkulacja:

  • miesięczny budżet na linki sponsorowane to 500 zł (może być mniejszy lub większy, jednak nie mniejszy niż 300 zł/ m-c),
  • opłata za konfigurację i uruchomienie kampanii – 250 zł (zawiera opłatę za prowadzenie kampanii linków sponsorowanych w pierwszym miesiącu),
  • stała miesięczna opłata za prowadzenie w kolejnych miesiącach – 150 zł,
  • całkowity miesięczny koszt: 750 zł w pierwszym miesiącu, 650 zł w kolejnych.

Ceny netto.

Pragniemy zauważyć, iż z doświadczenia już wiemy, że najskuteczniejszą formą reklamy w internecie jest połączenie dwóch metod: kampanii linków sponsorowanych z pozycjonowaniem organicznym. Aby skutecznie zaistnieć w sieci należy rozpocząć od intensywnej kampanii AdWords. Jednocześnie trzeba pracować na pozycję w organicznych wyników wyszukiwania. Po oswojeniu klientów z marką można spokojnie poprzestać na tradycyjnym pozycjonowaniu, natomiast włączać kampanię w okresie zwiększonej konkurencji, jak na przykład: wakacje i święta. Czas zależeć będzie od branży
i oferowanych usług.
przewiń do góry

Linki sponsorowane – formularz zamówienia

* - pole obowiązkowe

(miesięczny)

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tekst jedn.: Dz. Ustaw z 2002 nr 101, poz. 926 z późn. zm.) przez firmę Internet Wizard.